Salgs- og leveringsbetingelser

Gældende fra 1. januar 2019

Generelle oplysninger

Nordic4good Aps (herefter ”kollagenshop.dk”) CVR. nr. 40343350 Storkevej 7a, 7000 Fredericia  e-mail: info @ kollagenshop . dk

Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. kollagenshop.dk har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra kollagenshop.dk med information om, at vi har afsendt varen.

Betaling

På kollagenshop.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay og kollagenshop.dk Gavekort. kollagenshop.dk webshop tillægger ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos kollagenshop.dk’ valgte PCI (Payment Card Industry – Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på kollagenshop.dk, er det kun kollagenshop.dk’ PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke kollagenshop.dk – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og kollagenshop.dk’ PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter kollagenshop.dk.

Levering

  • Leveringstid typisk 2-5 hverdage. Vi sender dagligt pakker.
  • Fast fragt og leveringsgebyr på 50,- som forsikret pakke med GLS til pakkeshop (enkelte tunge/store varer er undtaget dette)
  • Levering til din privatadresse som forsikret pakke med PostNord til 85,- (PostNord’s 1:1 pris).
  • Tryg og sikker nethandel via Quickpay.

Vi tilbyder følgende leveringsformer:- GLS Pakkeshop-, PostNord til privatadressen-, Afhent i din lokale kollagenshop.dk butik- levering. Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday. Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare. GLS opbevare din pakke i op til 10 dage hvorefter den returneres her til os. Hvis pakken ikke afhentes og bliver returneret hæfter du for returforsendelsen på 50,- kr samt det originale forsendelses beløb. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet – der efterleveres ikke. kollagenshop.dk webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne. 

Du skal indenfor 5 dage efter modtagelse af dine varer tage kontakt til os, hvis du har indvendinger til din ordre. Hvis der er sket fejl, mangler, udeblevne leverancer eller du har andre indvendinger skal du kontakte os på info@kollagenshop.dk

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til info@kollagenshop.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale udgifterne til returnering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, kosttilskudhelsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

OBS: Vi skal oplyse, at alle produkter indenfor personlig pleje, fødevarer, helsekostprodukter og kosttilskud, vitaminer samt deslige har en værdiforringelse på 100% såfremt du åbner pakningen – og du vil derfor til enhver tid få refunderet 0 DKK hvis du returnerer en vare i brudt emballage. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.  

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

kollagenshop.dk  Storkevej 7a, 7000 Fredericia

Hvad skal jeg sende med tilbage? 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på kollagenshop.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvordan reklamerer jeg? Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte info@kollagenshop.dk. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

kollagenshop.dk  Storkevej 7a, 7000 Fredericia

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på kollagenshop.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn Adresse Telefonnummer E-mail adresse Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for kollagenshop.dk. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice info@kollagenshop.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@kollagenshop.dk.

Spørgsmål til lægemidler

Spørgsmål vedrørende lægemidler kan rettes til Lægemiddelstyrelsen på mail dkma@dkma.dk og telefon +45 4488 9595.

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

kollagenshop.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.